Zpráva o výsledcích hodnocení kvality výuky na FaME UTB ve Zlíně za LS 2024/25
11. srpna 2025
Hodnocení kvality výuky za letní semestr 2024/2025 probíhalo od 8. května do 15. června. Studenti byli informováni e-mailem a přes sociální sítě FaME. Ankety se zúčastnilo 417 z 1565 studentů bakalářských a magisterských studijních programů (27 %) a 6 z 57 studentů doktorských studijních programů (11 %). Hodnoceny byly všechny předměty zakončené zápočtem nebo zkouškou. FaME se v rámci UTB umístila na druhém místě v počtu zapojených studentů do hodnocení předmětů. Oproti loňskému létu se podíl hodnotících studentů snížil z 33 % na 27 %. Počet podepsaných připomínek klesl o 50 % (z 84 na 42) a celkový počet anonymních připomínek se snížil o 25 % (z 668 na 498). Celkový meziroční pokles zájmu studentů o hodnocení a vyjadřování připomínek, zejména anonymních činí 6 procentních bodů a může odrážet vyšší spokojenost studentů s výukou a studijním prostředím nebo nižší motivaci studentů poskytovat zpětnou vazbu.
Hodnocení výuky probíhalo pomocí čtyř otázek na škále 1–5 bodů. Průměrné skóre dosáhlo 4,2 bodu, což představuje meziroční nárůst o 1 %. Tento výsledek svědčí o vysoké spokojenosti studentů a odpovídá hodnocení na ostatních fakultách UTB. Vedle číselných výsledků klademe důraz na komentáře studentů, které poskytují cenné podněty ke zlepšení. Celkové hodnocení bylo převážně pozitivní, přičemž studenti přicházeli s konstruktivními návrhy na zkvalitnění výuky a zlepšení vybavení fakulty. Kladné připomínky se zaměřovaly na příjemnou atmosféru a prostředí fakulty, vstřícnost a ochotu zaměstnanců, přátelskou komunikaci se studenty, dobrou organizaci zkoušek a zápočtů, chutné občerstvení v bufetu, celkové dobré vybavení školy a široké možnosti, které fakulta studentům nabízí. Průměrné hodnocení vyučujících bylo 4,1 bodu při celkem 200 hodnocených předmětech.
Mezi podněty vznesenými studenty patří zejména potřeba zlepšit technické a prostorové zázemí fakulty, a to především v oblasti funkčnosti výtahů, ventilace, pohodlnějšího sezení, zvýšení počtu míst určených ke studiu a odpočinku a zřízení úložných boxů. Studenti by také uvítali vznik studovny přímo v prostorách fakulty, rozšíření kapacity menzy, včasnější a přehlednější informování o studijních povinnostech, včasnější propagaci akcí a rozšíření fyzické výuky o online výuku, zejména pro kombinované studium. Všechny připomínky byly postoupeny k projednání vyučujícím, garantům studijních programů a ředitelům ústavů FaME.
Výsledky hodnocení kvality budou dále předloženy kolegiu děkana, akademickému senátu fakulty a zároveň studentům během plánovaných neformálních setkání s děkanem. Tato setkání poskytnou opět prostor pro společnou diskusi a případné doplnění podnětů. Studenti mohou průběžně své podněty konzultovat s vyučujícími nebo je zprostředkovaně postoupit přes zástupce studentů na Akademický senát FaME.
Děkujeme všem studentům za účast v hodnocení 💙. Děkujeme za Vaše aktivní zapojení do hodnocení a za sdílení podnětů. Otevřená zpětná vazba nám pomáhá společně budovat inspirativní a podpůrné studijní prostředí. Pokud budete k něčemu cítit potřebu se sejít, zastavte se za námi – jsme tu pro Vás.
Ing. Jana Přílučíková, Ph.D.
Proděkanka pro studium FaME