Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Otevřít navigaci
Zpět
studenti

Juniorské granty pro FAME

Zatímco osmý březen snad všichni známe pod zkratkou MDŽ, málokdo z vás možná ví, že o měsíc dříve, 11. února, slavíme ještě jeden podobný „svátek“ – a sice Mezinárodní den žen a dívek ve vědě. Úloha žen ve vědeckém světě je zásadní a její důležitost stále roste. Uvědomujeme si to i my, na FaME. Nedávné výsledky grantové soutěže Juniorské granty UTB nám proto udělaly velkou radost!  ?

Naše DENISA KAROLYOVÁ, studentka doktorského studijního programu Ekonomika a management, totiž před pár týdny uspěla v grantové soutěži Juniorské granty – JUNG UTB se svým projektem „Using Insights from Behavioural Economics to Nudge Consumers Towards Healthier Choices“. Denisa teď bude společně se svým týmem zkoumat teoretické poznatky behaviorální ekonomie – konkrétně nudge intervencí. Cíl je jasný – zlepšit spotřebitelské chování směrem ke zdravějšímu životnímu stylu a pokusit se pomoci lidem jednoduše, nepříliš invazivně obohatit svůj život o kvalitnější či pestřejší volbu jídla bez nutnosti trávit rozhodováním příliš mnoho času. V průběhu dvou let čekají Denisu nejen experimenty, ale i práce v terénu, kde se pustí do podrobného testování. A budoucí výsledek? Především hojná data, která pomohou k závěrečnému vyhodnocování a také k vytvoření hned několika publikací. Hlavní účel těchto „kuchařek“ pak bude nejen obohacení vědecké komunity o uplatnění behaviorální ekonomie i v běžné spotřebě, ale také k vytvoření nákupního prostředí pozitivně ovlivňujícího spotřebitelské chování směrem ke zdravějšímu životnímu stylu. Nebude to lehká cesta, ale u Denisy jsme si jistí, že výsledkem bude nejen smysluplný, ale také úspěšný projektový výstup.

V dnešní pandemické situaci, která je pro mnoho z nás nejistá, si už nikdo není jistý, zda pro své zdraví udělal maximum. Lidé na základě mediálních zpráv činí nárazové nákupy, které ve finále nedávají smysl. Dokážeme-li spotřebitele jednoduše navést, jak má vypadat zdravý košík, můžeme tyto obavy snížit, protože při každém nákupu budou mít lidé pocit, že pro své zdraví udělali něco přínosného.

Druhým želízkem v ohni je pak i náš zahraniční kolega SANDEEP KUMAR DEY, který se ve svém projektu “A behavioral investigation of virtual reality technology towards sustainable tourism” zaměří na velmi aktuální oblast moderních technologií – konkrétně virtuální reality a jejího využití, smyslu a potenciálu v prostředí udržitelného turismu. Virtuální realita získává na důležitosti v mnoha odvětvích života – od kreativních průmyslů, přes sociální práci až po turismus, který zejména v současné době prochází značným přehodnocením z hlediska nejen potenciálních rizik způsobených globalizací a velmi rychlým přesunem mezi státy či dokonce kontinenty, ale také z pohledu jeho vlivu na životní prostředí, proměny klimatu apod. Právě tyto oblasti a otázky bude Sandeep Kumar ve svém projektu zkoumat. I jeho úkolem bude nejen podrobení současných teorií k ověření v dané oblasti, ale také zevrubné testování a “terénní” práce.

Jsme hrdí na naše mladé talenty, jsme hrdí na vědce a odborníky ve své oblasti. Tím spíše, jde-li o ženy. Denise i Sandeep Kumarovi držíme palce a jsme rádi, že svůj grantový projekt oba řeší právě na půdě FaME. ❤️

Podrobnější informace o vyhlášené grantové soutěži “Juniorské granty UTB” (zkráceně JUNG UTB) najdete na webu UTB. Příběh Denisy jsme vypustili na světlo světa také na našem Facebooku a Instagramu! Nezapomeňte také pravidelně mrknout i na naše další aktuálně řešení projekty.

Fakulty a součásti

Zavřít